Debutantporträtt i papperskorgen

20130908-085428.jpg

Läser Svensk Bokhandels bibel. Tänker på mitt debutantporträtt. Deadline snart. Jag minns att jag haft en solklar presentationstext i huvudet. Nu är det som jag råkat kastat den i papperskorgen och tryck på delete. I behov av plats för annat. Såsom hur hantera arg treåring, ettåring som sover en timme i taget och inte en minut längre, bokmässa, träningsbehov. Friskförklarad pappa!! Så nu vet jag inte vad jag ska säga om min debut. Men jag tror det löser sig.
I fredags en mycket perfekt dag. Stella var glad! Vi hängde på Ackis i city, köpte ”Stella skaffar ett syskon” av Annelie Drewsen, en sjukt trevlig tjej. Ser fram emot kvällens sagostund. Hittade fortsättning på ”Tio vilda hästar”! Min favorit! Hade absolut inte budget för den men kunde inte låta bli. 20 % på barn och ungdom just nu iallafall. Bra.
Också: boken jag längtat så. ”Allt för din skull” av Christina Stielli. Började läsa igår efter kräftor på ön. Redan på andra sidan beslöt jag mig för att aldrig, ALDRIG tröttfrustrerat skälla på min Stella igen. Någonsin.
Fredagen fortsatte med After Daycare. AD. Stella är ledig på fredagar men vi hade bestämt med två andra föräldrapar att ses i parken vid 16. De lekte som om de inte setts på en vecka, Stella, hennes bästis L och deras stora kärlek N-E. Vi bjöds in på middag över Tessinparkens takåsar. Och det var fantastiskt. Astrevliga föräldrar och barn som är bästisar. Hur lyckat? Hoppas det får vara så, att Stella kommer ha vänner för livet från den här grymma förskolan vi har. Jag har inga barndomsvänner och är ofta avundsjuk på alla tjejgäng som drar till skärgårdar och storstäder. Det vore fint att bryta det mönstret.

20130908-085536.jpg

One thought on “Debutantporträtt i papperskorgen

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

