Releasefest för Stadsfjäril – Barcelona Noir

Bild

Igår smällde det i Applebay. Som en ej random sportkille skulle sagt. Malin Roca Ahlgren firades ordentligt för sin skitsnygga ”Stadsfjäril – Barcelona Noir”. Vackra Äppelvikens Bokhandel var knökfull, vinet perfekt, den hemlagade humussen värd en egen receptbok. Malin strålade och ingens öga var torrt under hennes tacktal, ingen vågade andas när förläggare Nina Larsdotter högläste ur boken. När Nina tystnat stämde tresiffrigt antal personer in i ett unisont ”åååh Gud!”. För det är en stark och naken debut. Och ni kan tro att jag längtar till att få hänga med den och en kopp te i helgen.  

Bild

Ett Litet Förlag på en trappa

Precis som det var debut för Malin var det även första releasefesten för Litet Förlag. Jag fick träffa nästan alla mina kollegor, herregud så trevliga! Längtar mycket till förlagsmiddagen på årets Bokmässa. Dag Öhrlund fick jag äntligen hälsa ordenligt på också, tänk vad fint det är med människor som behåller sin ödmjukhet i framgång. Han har för övrigt skrivit fantastiskt om kvällen här. 

Bild

Och så den här Mia. Hon som äger den fantastiska bokhandeln. Vi jobbade ihop på TV4, en glädje att ha möten med varje gång. Då jobbade jag med Idol i hundra säsonger. Igår var hennes dotter en av dem som fick guldbiljett i rutan. Samma kväll som vi ses för första gången sedan 2010. Är inte det helt galet! Vi ska raskt bege oss till Äppelviken för sagostund, lördagar är det som gäller. Kolla deras barnavdelning liksom. Hur fint? 

Bild

 

Annars då? Jo, bebisen vill lära sig gå och står upp hela nätterna skrikandes, jag försöker i detta kaos göra en boktrailer själv för att jag är så förbannat envis, omslaget är snart redo för er att titta på, min femtonåriga Husky börjar verka gammal och jag är mkt ledsen över det, min treåring älskar sin stora avdelning men är väldigt arg hemma även när jag mutar henne med Stikki Nikki-glass, vi ska inte till ön i helgen för jag trodde jag var sugen på stadsliv men eventuellt har jag ångrat mig för nu är det torsdag och tystnaden är ingenstans.

6 thoughts on “Releasefest för Stadsfjäril – Barcelona Noir

  1. Du har så rätt – det var EXTREMT trevligt och det var EXTREMT trevligt att få träffa dig igen. Ser fram emot att få läsa din bok i vår och vi kanske syns på bokmässan? 🙂
    Kram Åsa Bonelli

  2. Vad trevligt det var att träffas och vad bra inlägg med fina bilder du har sammanfattat kvällen med. Debutantbloggen kommer ha ett event på bokmässan på fredag eftermiddag. Hoppas vi kan ses då! kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

