Intervju med Borås Tidning

20130805-165643.jpg

Eller ja, det är väl de som ska ha det med mig. Intervju alltså. På onsdag. Jag och treåringen drar ner över dagen. Med okristligt tidiga tåget. Reporter hämtar på station och jag ska få återse min barndoms Sparsör. Jag ser extremt mycket fram emot detta! Jag tänker ta med Stella till de platser mitt huvud minns, som jag inte sett sedan jag var 8. Promenera vägar som kändes som evigheter men säkert är bara ett par meter, backar som var berg som säkert bara är krön. Sånt. Sen ska vi hitta en buss som bara går en gång i timmen. Äta vid stationen, läsa på tåget hem.
Reportaget får eventuellt rubben ”hon är född i en Bokbuss i Borås”.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

