För första gången fruktar jag hösten

20130804-083749.jpg

I år är första gången jag inte vill omfamna hösten. Trots att jag ska vara romandebutant på bokmässa. Trots att det ska bli en riktig bok. Trots att jag inte ens ska jobba. Och vi har ju solat så det räcker! Kan man tänka.
Men.
I år är första gången jag hittat hem. Dessutom är det väldigt bekvämt att vara debutant INNAN boken kommit ut. Innan kritiken kommer.
Den 15 september kan jag inte komma ut hit mer. Till min skärgårdsö. Det är mest säkert därför jag vill stanna tiden. Till min brygga (inte bara min men nästan) där jag skriver nu går inga båtar på vardagar mer från den 15e. Sen är det bara helger. Jag längtar till den dagen vi har egen båt och bil. Om ni köper riktigt många böcker kan båten vara i aluminium och ta mig hit året runt.
Snälla gör det!
Jag lovar att skriva så mycket bättre i gengäld.
För man gör det, här. På min ö utanför stan. Just nu finns en formgivare som läst och har en idé! DET längtar jag till, att få se vad som hänt i henne när hon läst.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

