Om Småland och en Boråsisk tidning

20130727-083358.jpg

Ny morgon i grusvägarnas Småland. Mitt inne i skogen vaknar vi, i rött med vita knutar. I en by inte långt härifrån hörs en sorts shaman-träff. De trummar, dansar och sjunger. Men inget regn.
Vi har attack-flugor. De tar sats, siktar och surrar sig rakt in i öronen. Ganska vidrigt. Samtidigt har bebisen äntligen börjat sova! På en vecka lärde hon sig krypa, stå, nya ljud samt klappa händerna. Då sover man bra tydligen. Tips för er på sömntabletter, klappa händerna när ni är riktigt glada .
Igår mitt i Astrid Lindgrens vackra värld ringde Borås Tidning. Jag får chansen att tacka personalen i bokbussen som lät mig gå hem med extra travar. Inom två veckor kör vi intervju. Jag ser helst att vi ses vid backen där bussen stannade. Så det blir till att bryta en ö-vistelse. Igen.
Idag stundar mer antikvitetsinköp, ett fantastiskt bord till landet. Och en tårtspade. Till bersån. Mvh Eder Tant. Häromdagen bland annat porslinet på bilden. En sån liten kopp plockade jag vinbär i som barn. Nu har Stella en likadan. Fint.

20130727-083509.jpg

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

