Sista dagen i öst

20130718-193322.jpg

Min kärlek har äntligen semester!
Detta är sista dagen i öst. Ty imorgon drar vi västerut. Jag har sedan födseln tillbringat mycket liv i Varberg och det var ett år sedan nu.
Men än är vi på ön. Dagen bjudit grovsopor, bad och granngrill. Och alla dessa lekande barn.
Dessutom börjar jag tydligen prata dialekt igen? Lär ej avhjälpas av västkust.
På lördag vill jag till bokhandeln vid Varbergs torg. Med underbar personal. Vill köpa ”Ett annat liv” och ”Andra andningen”.
På lördag kan ni också se artikeln om min romandebut. I Östermalmsnytt.
Men då är jag långt utanför stadens murar.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

