Ta vidden av det hela

20130717-082309.jpg

Ja jag fortsätter med mitt ordlallande. Igår var en underbar dag. Helt bråkfri morgon med 3 åringen, välbehövligt eftersom hon sparkat mig blå kvällen innan. Man får tydligen inte kolla Totoro på iPad hela natten när man är tre år??!
Iallafall.
En fantastisk granne med galet grann son kom förbi lagom till jag gav upp på ”Knåpboken”. Vi har dragit upp lilla ekan på land men inte knutit än. Sen blåste det 10 sekundmeter och jag tänkte det kunde vara smart. Man vill ju inte ligga på svaj, liksom. (Närå)
Så han hjälpte mig, lärde ut. Sen kom plötsligt solen och Stellas nya vänner angjorde. Vi fastnade där. Glömde äta lunch, bara badade, pratade. Jag lånade grannfruars ögonpar och läste E-bok ”Ett annat liv” P.O Enquist.
Jag talade nämligen med han som knöt om detta med abstrakt vs konkret språk. Att jag nu vill merga dom. Han menade på bokexemplet som facit lite.
Jag tycker mycket om den men jag måste köpa den på riktigt. Jag gillar Ditoappen men klarar inte läsa på skärm. Det känns liksom ingenting.
Då.

Vi fikade hos underbara Ann på ön. Hennes L är 4 och min dotters stora kärlek nu. Att se dem hand i hand på grusväg. Ja. Då diskuterade vi mitt nya begrepp ”att ta vidden av det hela”. Jag menar att när något är för stort för att greppa, bra. Då kan man ta vidden av det hela för att kännas lagom mycket.

Vi avslutade med spontan restaurangpasta hos första grannen. Just innan den fick vi Sofias första krypsteg på film!
När jag gick hem hörde jag den stora ugglan.

20130717-082550.jpg

One thought on “Ta vidden av det hela

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

