Tillbaka till ön

20130712-232624.jpg

Så är jag på min ö igen. Trots att jag bara varit borta sen i onsdags känns det som ett år har gått förlorat. Nyss grillade ribs med Valpolicella. Lyssnat båtar. ”Är det Sjögull som kommer nu?

” ”Åh nu hör jag Storskär!”. Sådär håller vi på, som någon bloggare skulle sagt.
Båtljud blivit ugglebarn. De sitter i ett träd just utanför mitt sovrumsfönster. Ett ljud lika romantiskt som någonsin förut.
Dagen har annars bestått i så kallade ”ärenden”. TBE-vaccin, fästinghalsband, mat till ön, usb-hårddisk pga orkar inte rensa nu. Och haremsbyxor inte så mycket pga den twittriga Mårtenhetsen. Och leopardbikini. Tänker de tar ut varandra. (Övervägde köra modebloggshashtag här men lät bli?)

Och så hittade vi en Totoro-affär! Världens bästa barnfilmsfigur som gosedjur! Köpte en till grannbarnet så gölligt var det.
Akademibokhandeln var jag i också. Och PocketShop. Gillade böcker …
Tänk va, om de tar in min roman i april.
Gör det!

20130712-232546.jpg

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

