”Hur nära är för nära frågade din hud. Och jag såg inga andras ögon än dina.”

20130709-090801.jpg

Det här med noveller. Det är så mycket svårare att skriva kort. Det vet jag ju sen journalisttiden. Men jag har annan utmaning också: språket.
Jag vill ha det snirkligt. Så fort jag växlar till vardagligt känns det banalt. Är det den kortare formen som gör att jag vill vara abstrakt eller är det mitt nya sätt att behandla orden? Eller är det ämnet? Jag började med en rubrik i huvudet; ”Innan skammen kommer”, och nu vägrar jag att vika av.
Jag vet inte.
Men roligt är det, och klar ska den bli. Vilket år som helst.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

