Om att hänga socialt i medier

Stellas lekkamrat på besök direkt från Instagram

Stellas lekkamrat på besök direkt från Instagram

Igår cirklade en text av Jan-Erik Ullström i de sociala medierna. Om just detsamma. Texten är tänkvärd, speciellt i sin inledning och jag får ofta diskutera samma sak med många som undrar ”hur orkar du vara så aktiv hela tiden”.
Vad de pratar om när de inte pratar om löpning.
Mitt svar blir oftast detsamma – det är ingen ansträngning. Inte heller handlar det om att få hundra likes per dag. Det handlar om att de människor jag lärt känna, kommer att lära känna och de jag nu umgås med, hänger där. Och är med mig hela tiden. Via twitter har jag vänner som är författare, förläggare, bloggare om sådant som intresserar mig. Jag har ett jobb på KB eftersom det var på Facebok jag ramlade över annonsen.Och jag vill påstå att jag har ett förlagskontrakt – tack vare sociala medier.
Instagram ger mig nya bekantskaper varje dag, igår fikade vi med trevliga OCH intressanta grannar i vår nygjorda berså (jo det är romantiskt med en sådan även om jag är öns övervakande Lupin-Lady). Grannarna har vi lärt känna för att de sett våra taggade bilder på Timrarö och hojtat. Eller om det var vi som såg deras. Kanske hade vi träffat dem på andra sidan ön ändå, men det hade säkerligen dröjt. Alla dessa underbara människor som berikar mitt liv konstant, vi känner varandra för att vi redan digitalt fått koll på att vi är lite lika. Vi fattar varandras humor, gillar ljuset i varandras bilder, har gemensamma ämnen att avhandla. Redan innan kaffet är upphällt.
I bloggen ska jag nu försöka vara ett föredöme. Vara en sådan på väg mot romandebut som jag inspirerats så av innan det blev min tur.
Men först ska jag dela det här på Facebook.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

