En förläggare i friggeboden

20130628-092031.jpg

I onsdags kom hon ut. Med dygnets enda båt, 19:40 sharp. Kassar fulla med mat. Jag är ensam med barnen på ö utan affär. Och har ingen båt i havet. Ni fattar lyckan. Vi åt hundra sorters ostar, ett glas vin, sedan te. Tände ett vackert ljus hon hade med sig i present.
Och vi pratade. Herregud som vi pratade. När klockan var 02 fick vi sätta stopp. En bebis skulle ju vara vaken hela natten sen.

Dagen efter varvade vi mer prat om debutantporträtt, bokmässa och omslag med annat snack om livet. Hon jobbade lite i min kökssoffa medan jag matade barn. Vi grillade, hängde runt. Så ni hör, jag har inte bara fått en förläggare utan även en ny vän som har exakt samma intressen som jag!
Nu hoppas jag att hon snart är tillbaka. Innan dess ska ni få ett (cirka) släppdatum för min roman! Men det tycker jag förtjänar en alldeles egen rubrik. Precis som förläggaren i friggeboden.

20130628-092211.jpg

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

