Min skrivplats

20130625-083204.jpg

Jag har de här visionerna. HÄR ska jag sitta och skapa storverk, tänker jag. Och så blir det ibland. Det där cafet vid Ellen Keys park var precis den skrivvänliga plats jag inbillat mig. Där blev det en debutroman. Eller ja, ett manus till den. Än så länge.

I min lilla dröm på ön har jag skrivarrummet. Där har det ännu inte hänt en rad. För jag är oftast ensam härute med barnen. Då sover den minsta i rummet med skrivbord och blommig tapet. Och ljuset jag helst skriver i, det som överfaller lupinerna på morgonen, som man vill bada i. Det faller inte där när barnen somnat.
Men så har vi en kökssoffa. Med tillhörande glas och box.
Där blev det.

20130625-083339.jpg

20130625-083410.jpg

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

