Inbundet eller inte

20130623-082433.jpg

Jag diskuterar format med min förläggare.

Ni fattar hur härligt det är att skriva den meningen. Och hur tacksam jag är över att ens kunna skriva den sann. Så det är ju inte hela världen vad det blir. Bara det blir genomtänkt. Och det blir det.
Men diskussionen är intressant, ni tycker så olika!
Jag är totalt kär i inbundet med klotband efter att ha sett Kristina Ohlssons ”Davidsstjärnor” på Ackis. (Bilden ovan är stulen från Deckarhuset) Den är perfektion. Boken alltså. Men sen är det så många som hellre har ett danskt band i väskan. Inte för stor, lagom. Fast betalningsviljan sägs vara lägre för det danska än för den inbundna.
Men hur som, igen, att jag ens får skriva det här sant …

Nu ska jag sätta mig med en novell. Arbetstitel: ”Innan skammen kommer”. Väldigt digital till formatet.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

