Så blev jag antagen

20130617-093754.jpg

(Ja rubriken är mkt bra om man vill ha googlehits.)Men nu skriver jag från iphone på båt med två barn och hund att vaka över. Ni får en första short version:

Så jag har skrivit på ett kontrakt. Med ett förlag. För min roman.
Jag har drömt om det sedan jag var fyra men har aldrig kunnat visualisera ögonblicket. Nu vet jag varför. Det gick nämligen inte alls till som man trodde att det skulle!
När jag satt där, på bageriet i Nice. Och skulle maila det STORA förlaget som önskat omarbetning. Så tänkte jag att, vad fasen, barnet är lugnt, kaffet varmt, jag mailar två mindre förlag också. Först hördes inte mycket, sen allt på en gång. Från både stora och små. Och en agent.
Kort därefter träffade jag Nina på Susanne Bolls releasefest för eminenta ”Det enda rätta”. Och jag blev kär, kan man nog säga. Vi känner lika inför cirka allt gällande lansering, framtid, hårt arbete. Att saker ska göras ordentligt även om man är liten. Och för texten. Såklart. Och de författare hon har är lika fantastiskt trevliga.
Och nu är jag inte ensam om att bestämma över min text.
2014 finns min bok för alla att köpa.
Herregud.

14 thoughts on “Så blev jag antagen

  1. Igen, stort grattis. Du har en fantastiskt resa framför dig tills du står med ditt fysiska exemplar i handen. Mycket slit, tårar och förtvivlan men också tårar (av glädjesorten) och bubbel. Härligt!

  2. Först nu har jag listat ut ”vem du egentligen är” – jag minns dig från Susannes release. Så glad att vi nu är kollegor – jag kände precis som du när Nina och jag fick kontakt … lite kär så där du vet …

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

