Två exempel på genial gestaltning

20130612-095650.jpg

20130612-095623.jpg

En ny bekantskap som kan sin sak har introducerat mig för film jag annars skulle missat. Jag läser fler böcker än vad jag ser filmer, troligen beroende på att en bok kan jag lägga ifrån mig om jag ogillar. En film ses ofta i sällskap och det är lite ohövligt att bara dra sådär. Saknar bio. Mycket. Men att skaffa barnvakt och ta sig iväg till gråt ekandes mellan en Jungfrugatas husväggar och sen inte gilla filmen. Nja va.
Men de här två hade jag aldrig rest mig från. Inte hade jag prasslat påse heller. För gestaltningen här, bildspråket, historierna, hur det berättas mycket men nästan inget sägs. Se båda. Idag.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

