Skrivmingel och releasefest

Skrivmingel

Igår var det dags ännu en gång. Ann samlade inspirerande människor i lokal mktnära mig för samtal om skrivande, utgivning och allt runt om. Speciellt utmärkte sig Annika Estassy Lovén (Solviken, Frank förlag) och Eva Rydinger (Fotografen, Ordberoende förlag). Båda debuterar de i år och tillsammans var de skarpa och vansinnigt roliga i sina utläggningar om skrivandets vedermödor och lyckostunder. Älskar när det där händer, folk som kan skriva som också kan prata, vågar vara ironiska, tuffa. Så var de snygga också.

En annan bok jag blev vansinnigt nyfiken på är ”När minnen får liv” av Malin K Eriksson. Hon skriver om en kvinna i rullstol vars hjärna är fullt funktionell men vars mun inte kan uttrycka vad huvudet säger. Klickar hem den och Solviken på studs, Fotografen greppade jag redan igår och ja, jag fastnade för Vanja redan i pausen.

I kväll firar vi Susanne Bolls ”Det enda rätta” (Damm förlag). En bok jag inte orkade vänta på, jag klickade hem den som e-bok från ett litet kafé i Nice. Och oj som hon gestaltar. Men det tar vi i ett eget inlägg senare.

Igår fick jag dessutom ett fantastiskt förslag från en fantastisk kvinna. Som jag hoppas träffa i kväll.

Spänningen!

 

3 thoughts on “Skrivmingel och releasefest

  1. Jag snubblade över ditt inlägg av en slump. Kul att du blev nyfiken på När minnen får liv. Den är recenserad i både Tidningen Kulturen och alba.nu. Spana gärna in dem, säger jag med viss blygsel … Lycka till med ditt skrivande!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

