”den har krupit in under skinnet på mig”

Idag är skrivardag. Och imorgon. Jag tänkte mig vara redo att skicka manus igen innan Nice men kanske blir det från den franska terrassen. Det måste ju bli bra nog.

Den fantastiska författarcoachen gjorde mig mycket glad. Hon gillade texten och inledde utlåtandet såhär:
”Tack för att jag fått läsa din berättelse! Som du vet läser jag en stor mängd manus och det är inte ofta de känns som att läsa ”en riktig bok”. Det gör ditt manus. Du skriver med mycket bra driv, det är omöjligt att lägga ifrån sig storyn och den har krupit in under skinnet på mig.”

Om jag är hur glad?!

Efter det följde flera konstruktiva tips på hur Caroline egentligen blivit som hon är. Nu är jag nöjd med två tredjedelar av manus men första delen är inte bra nog. Igår hittade jag en ny agentur jag vill skicka till och kom på mig själv med ”fasen vill de bara ha första 50 sidorna, då kommer de inte nappa”.
Då jobbar man om. Igen.

Idag är det terapiscener på schemat. Och i nästa inlägg tänkte jag släppa ett stycke jag är nöjd med. Så får vi se om ni håller med mig.

Au revoir typ.

One thought on “”den har krupit in under skinnet på mig”

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

