Att inte alls basera en roman på sig själv

Gräv där du står, sägs det. Well, det funkar tydligen inte för mig. Eller så är jag bara doing it wrong.
Nu när manuset vilat ett tag och en förlossning upprepat sig fast helt annorlunda så är det uppenbart för mig att de delar som är riktigt bra är sådant som är totalt hittepå. Scenerna på Carolines jobb är så mycket bättre än hennes föderbarn-dito. I mitt fall handlar det nog om att det självupplevda är på tok för fyllt av detaljer.
Klassiskt rookiemistake, gissar jag. Nu stryker vi cirka 40 sidor och gör om, gör rätt. 1 mars är deadline.

20130204-090605.jpg

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

