Den perfekta bantningen

Bild

Så jag har ju vetat sen jag gick i sjätte klass att kolhydrater inte är för mig. Bantning är därför kanske inte korrekt benämning här, jag äter ju så här även när jag inte är nyförlöst men måste ha bättre koll nu då gravidkilona är många. Graviditet är nämligen ett undantagstillstånd för mig. Båda gångerna har jag mått illa i 25 veckor och det enda som stävjat har varit pasta och bröd. Första graviditeten ökade jag nästan 40 (!) kilo, gick ner allt igen och nu när det var dags igen gick jag upp 25. Bättre. 

Så.

I alla fall, nu har jag ätit perfekt i tre månader och det händer inte mycket. Jag har fått börja röra mig varje dag, hämta med dubbelvagn i snö samt innehav av varg gör det med en. Och ändå, stiltje. Så testade jag appen ShapeUp , på inrådan av Hanna och Johanna om jag inte minns fel? Och de är ju jäkligt snygga båda två. Och ta mig fasen, jag som tror mig ha koll. Ligger jag under 20 gram kolhydrater per dag? 

NEJ!

Det visar sig att alla mina hundra koppar svart kaffe (barnen sover dåligt atm) innehåller cirka en kolhydrat var, poddarna nästan 2. Lightläsk innehåller också ett par och vi ska inte tala om mängden kalorier man får i sig om man tar två teskedar bea istället för en. 

Så, min perfekta kombination blir: högst 20 gram kolhydrater per dag och högst 1400 kalorier under samma tid. Om jag kör LCHF eller vad man vill kalla det får jag i mig alldeles för mycket kalorier från majonnäs, bacon, turkisk yoghurt etc. Det funkar inte för mig. 

Redan efter en vecka med appen har sötsug och hunger försvunnit igen (det fanns ju kvar pga för mkt dolda carbs innan) och ta mig fasen att jag kan ana revbenen för första gången sedan cirka april. Nu adderar jag World Class Nybroplan också. De har Fredrik Binette, Jorge Mix OCH Body Combat. 

Beach 2013, du är så välkommen!

2 thoughts on “Den perfekta bantningen

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

