Skrivmingel med Ann Ljungberg

Skrivmingel
Jag älskar att höra andras succéhistorier, det om något får mig att sätta mig på rumpan, öppna datorn och mantra ett ”lets do this”.
I tisdags ordnade skrivcoachen Ann Ljungberg ett av sina nu berömda skrivmingel på Rost i Stockholm. Talarlistan varierade från utgivna författare, nyss antagna debutanter till egenutgivare och skrivlustande. Allihop var de talare, så de hade min uppmärksamhet i metalliskt grepp i nästan fyra timmar.
Åsa Hellberg har jag sett kommentera fyndigt på författarbekantas Facebookinlägg men aldrig tidigare mött. Oj, vilken kvinna! Rolig, smart och oerhört inspirerande.
(Och snygg men det hör väl inte hit, eller?)
Sitter nu med hennes ”Sonjas sista vilja” med en av de bästa förstameningar jag läst;

”Det tillhörde ovanligheterna att en död kvinna låg utanför entrén till Åhléns, men Sonja Gustavsson hade aldrig varit en särskilt vanlig kvinna.”

Liksom?
Mitt manus första är;

”Det hade gått i vågor det här med hennes hat mot mammor.”

Jaja.
Pernilla Alm var strålande som vanligt och en debutant att hålla ögonen på är verkligen Eva Ludvigsen som snart kommer ut på Frank Förlag. Något nästan alla diskuterade var hur den högst individuella skrivprocessen ser ut och hur hitta tid för den. Sedan igår struntar jag i att städa när barnet sover, istället sitter jag mitt i disk och kaos med mitt manus. Som ska svärtas ner utav bara fasen.
Lets do this!

5 thoughts on “Skrivmingel med Ann Ljungberg

  1. Vad roligt att läsa detta inlägg. Jag tyckte också det var en härlig kväll på alla sätt, även om jag alltid är tvungen att gå tidigare eftersom jag bor på obygden (Uppsala..). VI kanske ses i skrivarkretsar snart igen!

  2. Ping: Mitt namn snurrar runt « Kusiin Vitamin

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

