Sofias sång

Sofia

Så jag skrev en låt till älskade Sofia. Sjöng den på hennes dop i Seglora i lördags och idag fick jag för mig att spela in den.

Så har min grymma ADK-51a pajat!

Fick bli macens inbyggda mikrofon, ej smickrande men nu finns sången i alla fall dokumenterad.

https://soundcloud.com/josefine-linden/sofias-s-ng

SOFIAS SÅNG:
Text & musik: Josefine Lindén
Produktion & arr: Karl Svegare

Morgonen och jag

du och dina andetag

det nya som vi har

så rosig skör så underbar

du har allt vad jag begär

och jag ska alltid finnas här

Det finns spår av dom år

som förvandlat mig och gett mig dig

men när jag ser

hur du ler

inget skymtar allting väntar

du gör mig lugn

Lärd till vaksamhet

och nu beredd i evighet

skillnaden mot då

är inget någon kan

förstå

för du har allt vad jag begär

och jag ska alltid finnas här

Det finns spår av dom år

som förvandlat mig och gett mig dig

men när jag ser

hur du ler

inget skymtar allting väntar

du gör mig lugn

när du sover andas bredvid mig

när jag får din hand i min

finns inga spår

av dom år

som förvandlat mig och gett mig dig och när jag ser

hur du ler

inget skymtar allting väntar

jag blir lugn.

(min lilla dos)

2 thoughts on “Sofias sång

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

