LCHF i juletid

Jag har minskat kolhydraterna i kosten till och från i 22 år nu. Massor av fisk och kyckling kombinerat med yoga och Body Combat är bästa kuren för mig. Nu när jag inte får träna är kosten desto viktigare och även om jag ogillar hur folk profiterar på begreppet lchf till höger och andra hållet så tänkte jag dra nytta av hysterin en smula.

Googlade således lite juligt och hittade både glögg och lussekatter. Drycken skulle blandas av rött vin, rom, kryddor, hallon. Vad den smakar?
RÖNNBÄR.
Alltså så sur att man smuttar en enda kopp hela minglet. Då tar jag hellre resterna från den vaskade rödvinsflaskan.
Lussekatterna då? Igår bakade jag vanliga enligt vetekattens recept, ni vet, med fördeg och extradeg, penslat i sockerlag och hej och hå.
De gick hem. Både då och på dagens bjudning. (Jag vet ju inte, jag provsmakar inte ens.)
Så ikväll, efter dotterns premiär som Lucia, skulle jag baka egna. Stevia, kokosmjöl, fiberhusk, bakpulver, ägg, smör, grädde.
Vad det smakar?
SALT och sötningsmedel.
Har tidigare testat både brödmixer och att baka egen kokoskaka och är nu övertygad;
Ska man äta bröd ska det vara på riktigt. Vill jag bli smal igen låter jag bli. Halvmesyrer funkar inte.
Så var det med det.

20121211-230928.jpg

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

