En ny julbordstradition

Jag har en vän.
Hon tog mig med på segelturer och visade mig havet, vikarierade som min storasyster, hon var min brudtärna och genomförde en helt fantastisk möhippa, hon sjöng på min dotters dop. För ett par år sen bjöd hon in till att julborda med hennes lika trevliga vänner och nu har det etablerats en ny tradition nästan utan att vi märkt det.

Igår gjorde vi Djurgårdsbrunns julbord, settingen var ju perfekt; gnistrande vitt och nästan tvåsiffrigt i minus. Maten fräsch, servicen trevlig och snapsen god. Men det jag minns bäst är promenaden därifrån. Kanalen halvt täckt av is, museet tronande på distans i färgglad solnedgång. Och så pratet. Gruppen formerades om flera gånger längs Djurgården och Strandvägen, det lilla gänget klickade.
Folk säger ofta att man förlorar ett socialt liv när man får barn. Andra menar också att det är svårt att hitta nya vänner som vuxen.
Inget av det stämmer hos mig.

20121209-091932.jpg

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

