Livet och kolhydraterna.

Jag har vetat sen barnsben att kolhydrater inte är min grej, när jag var 12 tog jag bort potatis eftersom ”man gör ju chips av det så det kan ju inte vara bra”. Fasen att man inte skrev en bok om det då. Josefinedieten, liksom. 

Iallafall.

Under min första graviditet gick jag upp 40 kg. Japp, fyrtio. Jag gick ner allihop igen men se lagom till det blev jag gravid igen. Nu gick jag ”bara” upp 25, av dom är det cirka 15 kvar nu och dom vill jag bli av med. Såklart. Enklast då när jag inte får träna förrän efter nyår (snitt med komplikationer) är att ta bort carbsen. Och jag tycker jag har hyfsad koll. Efter att ha vabbat och tröstat hela dagen övervägde vi easy way out i form av finpizza från Ciao Ciao. Men så slog jag in det i tabellen och herregud!  Jag ska ligga runt 20 kolhydrater per dygn och gärna under 1500 kcal.

Det blev en caesarsallad. 

BildBild

One thought on “Livet och kolhydraterna.

  1. Kul att du använder Kostbevakningen! Vi håller på och vidareutvecklar verktyget och är så klart nyfikna på vad våra användare helst av allt skulle vilja ha för funktioner. Hör gärna av dig om du vill påverka!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

