Om gatan och ön

Bild

Jo. Som för så oerhört många andra är mitt stora livsmål att kunna skriva från en ö. Jag fastnade för skärgården ordentligt under ungdomens båtluffar med Waxholmsbolaget och är aldrig så lycklig som på en brygga, oavsett väder.

Men det kostar ju, det där att få en brasa i Stockholms skärgård.

Fram till i somras hade jag inte ens kollat Hemnet, bara utgått från att det var omöjligt. Men så i juli gjorde jag en sökning och insåg att behöver man inte se havet från huset, ha tomten som sandstrand och kan tänka sig att handla maten på en annan ö, ja då var det betydligt billigare! Sen gick det fort. Andra huset vi kollade på tog oss totalt. Trots ösregn och dåliga kommunikationer med Waxholmsbolaget. Så vi slog till i september och kan knappt fatta att det är sant ännu. Huset är på 50 kvm, tre sovum, riktigt kök, dusch, bastu mulltoa inomhus, uterum samt veranda runt hela huset. Man ser vattnet mellan träden och sandstranden är en minut från tomtgränsen. Och så har vi en kamin! Vi har varit ute nästan varje helg sen vi köpte, paus ett tag för att föda bebis, och sista helgen var jag ogravid och fick njuta vin framför brasan. MIN brasa!

Sjukt.

Så, jag har en underbar gata i stan och ett hus på en fantastisk ö. Nu ska jag bara lära mig tillräckligt om båtvett och ändra ett manus bra nog för att få ordning på fördelningen platserna emellan.

Bild

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

