En sjukt bra dag

Bild

När man är föräldraledig och redan har barn på förskola får man oftast inte ha syskonet där på heltid. Stella är hemma på fredagar och då är min intention att vi ska göra roliga grejer ihop. De här romantiseringarna över bakning och Junibacke har redan raserats, det blir en jäkla massa bråk över spillt mjöl och Junibackens kaos för en nyförlöst orkar jag inte ens skriva om. Men idag har vi haft en otrolig dag utan gnäll och skäll.

Vi inledde med att hälsa på Marcus på TV4 där jag också jobbat flera år. Det var sjukt trevligt att träffa alla gamla vänner och kollegor igen, även om jobbet var stressigt (roligt!) och krävande är känslan på fyran verkligen speciell, det vidhåller jag fortfarande. Det som skulle bli en timmes lunch drog över till 2 och en halv och plötsligt var vi apsena till Råsunda. 

För vi skulle till Solna. Också.

Bild

Jag flyttade till Täby från Borås som åttaåring, alla höll på Djurgården så självklart blev jag AIK:are. MIn familj sprang på hockey i Globen så det var egentligen inte förrän jag träffade Marcus som jag fick chansen att gå på Råsunda med någon. Sen dess har det varit årskort på både Norra och Östra men i år var det Norra Stå för hela slanten och stämningen där är verkligen fantastisk. För folk som inte begriper hur man kan brinna så mkt för en sport brukar jag likna det vid en konsert. Jag menar tänk dig att du är på ditt absoluta favoritbands spelning som du längtat efter i flera år, de spelar din absoluta favoritlåt i en galen version som är det bästa du någonsin hört! SÅ känns det varje gång AIK gör mål. (Vilket iofs inte är så himla ofta det ska sägas). 

 

Råsunda ska rivas och i söndags hade vi chansen att plocka med oss saker därifrån. M var inte intresserad, jag har varken körkort eller bil och dottern hade misstänkt kolik så vi uteblev. När sen bilderna ramlade in på Insta och Facebook grämde jag mig. Mycket. Turligt fick jag fatt i rätt person på twitter och idag åkte vi så i snöstorm med buss 1, buss 4 och buss 515, dubbelvagn uppfylld av två barn och skiftnyckel i bakfickan. Närå, verktygen hade jag inte, jag hade tänkt göra det själv men så kom en pappa till undsättning och tur var väl det för hur TÄNKTE jag ta med mig en bänk hem på bussen i fredagsrusning? Vi mötte min far och två hjältar från AIK:s kansli som släppte in oss och det var fantastiskt att se denna arena alldeles snöklädd och tom. Stort liksom. Jag fick fatt i sista tresitsen från Norra, Marcus stol från Östra och sen bjöd grabbarna på kaffe utanför AIK:s styrelserum. Jämför med att sitta utanför Depeches loge så fattar ni. 

Apropå det, jag ska se Depeche på Parken i juni, idag kom biljetterna! 

#win

Bild

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

