Skrivarlya

När jag skrev på heltid hade jag ett absolut favoritfik, vid Ellen Keys park i Vasastan. Vid rätt tid var bästa soffan ledig, längst in i hörnet med vy över parken. Kaffet, maten och fikat var bra, personalen trevlig. Nu ska jag mest sitta hemma men så fort båtarna går igen ska jag fila på skrivarlyan i skärgården. I september i år uppfyllde jag en livslång dröm, vi köpte ett litet hus på en liten ö, en timme från Strömkajen. Vi har en kamin, en veranda, ett uterum, en brygga, en båtplats! Det är ganska väldigt otroligt.

Men sen är det som de visa säger; det är bara larvigt att leta inspiration, ska man skriva som jobb är det dags att kavla upp ärmarna.
Jaja.

 

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

